БЮДЖЕТ 2026: Ясни са новите размери на детските надбавки и ваучерите за храна

Детски надбавки и ваучери за храна 2026
БЮДЖЕТ 2026: Ясни са новите размери на детските надбавки и ваучерите за храна

Накратко: детски надбавки и семейни помощи през 2026 г. – доходният критерий в проектобюджета е 466 евро средномесечен доход на член от семейството.

Проектът за държавен бюджет на Република България за 2026 година предвижда нови размери на социалните плащания, помощите за семейства с деца и минималните възнаграждения в държавната администрация. Ето основните акценти, заложени в преходните и заключителните разпоредби на финансовата рамка:

Детски надбавки и ваучери за храна 2026

Семейни помощи и детски надбавки

За 2026 г. доходният критерий за получаване на семейни помощи за деца е фиксиран на 466 евро средномесечен доход на член от семейството.

Ако Ви трябва бърза проверка какъв е средномесечният доход на член от семейството, изчислете брутното и нетното възнаграждение с безплатния калкулатор бруто-нето 2026 — без регистрация.

Месечните помощи за отглеждане на дете до завършване на средно образование са както следва:

• За семейство с едно дете: 26 евро;

• За семейство с две деца: 57 евро;

• За семейство с три деца: 85 евро;

• За семейство с четири деца: 90 евро, като за всяко следващо помощта расте с 11 евро.

При раждане на дете държавата ще изплаща еднократна помощ в размер на 192 евро за първо дете, 461 евро за второ дете и 231 евро за трето дете. Помощта за майки студентки в редовна форма на обучение е фиксирана на 1 473 евро.

За учениците, записани в първи и осми клас за учебната 2026–2027 г., е предвидена еднократна помощ от 154 евро.

Помощите за деца с трайни увреждания ще варират между 231 евро и 604 евро месечно, в зависимост от степента на увреждане.

Заплати и социални придобивки

Държавата определя 620,20 евро като минимален размер на основната заплата за най-ниската длъжност, заемана от държавен служител през 2026 г..

Колко остава нето при основна заплата от 620,20 евро можете да видите за секунди в калкулатора за заплати и осигуровки 2026.

За работещите в сектор „Сигурност“ базата за определяне на основното месечно възнаграждение за най-ниската длъжност в ДАНС и Държавна агенция „Разузнаване“ ще бъде 384 евро от 1 януари 2026 г.

Утвърдена е и годишна квота за предоставяне на ваучери за храна на електронен носител в общ размер на 818 067 хил. евро

Вижте също: БЮДЖЕТ 2026: Нови размери на данъчните облекчения за семейства с деца и Бюджет 2026 в „Държавен вестник“: какво се променя за счетоводителите и бизнеса.

Още в Новини (20 от 68 )
Нови ДДС правила за малките предприятия


Накратко: новите ДДС правила за малките предприятия от 1 януари 2026 г. позволяват при определени условия работа без регистрация по ДДС. От началото на 2026 ...